Kategorier
Blogginlägg

v. 1 Avslutning av kurs och blogg.

Bilden längst ner till höger visar en mailkonversation jag hade med Lilibeth Cuenca Rasmussen gällande hennes konst och om det var ok att jag använde någon av hennes bilder på min blogg. Jag ville så gärna lägga in något från hennes utställning ””Being human being” , då både den och ”inbetweeness” inspirerat mig i mitt undersökande arbete utifrån hennes olika verk. Det gick fint att använda bilderna, bara jag skrev att de var hennes och även vem som fotograferat, kul! Här är det fotocred. Frida Gregersen.

Många timmars rapportskrivning gjordes i Google drive så att vi alla tre kunde gå in och ändra och skriva i ett gemensamt dokument.

Det börjar lida mot sitt slut som sagt och denna vecka har vi inlämning av vår rapport gällande vårt samarbete och mediepedagogiska projekt utifrån visuell konst. Även bloggen ska avrundas efter ett gemensamt 90% seminarium, där vi har varit inne och tittat på våra kurskamraters bloggar och sedan blivit tilldelade att ge respons på en enskild kurskamrats blogg. Lärorikt och väldigt kul. Bloggandet ÄR spännande, men jag vet fortfarande inte riktigt om det är min ”grej”…

Jag har åtminstone fått en betydligt större förståelse, lärt mig hur det fungerar och hur man navigerar runt och använder de flesta verktyg här inne.

Bildcollaget ovan visar bara på en bråkdel av det vi gått igenom under kursen, allt från bedömning, till konsthistoria, till olika digitala verktyg, ja listan kan bli hur lång som helst…

Mer om det i mitt sista inlägg för kursen.

Lämna en kommentar